Vi, som elsker at være på farten, sætter stor pris på ordentlig lyd i ørerne. Jeg er dagligt på Spotify, hvor den ene playliste efter den anden lyttes efter, og somme tider hopper jeg over på DRs app, hvor jeg lytter til forskellige radiostationer, primært P6 Beat. At have en smartphone i lommen, som hurtigt kan kobles til et headset, er guld værd for sådan en som mig. Og jeg er ret kræsen hvad angår den lyd, som jeg suger ind i hovedet. Dårlige høretelefoner eller højttalere er virkelig et ”no-go” for mig, og det er lige før at jeg hellere undværer god musik hvis lydkvaliteten ikke er i orden. Sådan er det, og sådan må det være. Nu er Jabra ude med et nyt sæt ”ørepropper”, som du ifører dig uden generende ledninger. Det nye sæt hedder Jabra Elite 85t, og det er et virkelig godt sæt til en vejledende pris på 1.999 kroner. Det kan virke som en ret kraftig pris, og hvis man investerer knapt 2.000 kroner på et sæt earbuds, skal der virkelig være inkluderet sublim kvalitet i pakningen. Tæt på fuldendt Jabra Elite 85t skuffer ikke på kvaliteten. Der er tale om et højteknologisk stykke arbejde, hvor der er tænkt mange tanker om design, kvalitet og funktionalitet. Jabra ved godt, at det er mange penge for et sæt earbuds, så firmaet har lagt sig i selen for at præsentere et fuldendt produkt. Og det er da også næsten lykkedes, synes jeg. Hvis jeg skal starte med det, som jeg ikke er helt begejstret for, er det pasformen i mine ører. Tidligere har jeg skamrost Jabra til skyerne for deres brugervenlige earbuds, som passer godt til mine ører, men den nye Jabra Elite 85t synes at være lidt vanskeligere at få lagt korrekt ind i øregangene. Hvor jeg tidligere hurtigt og nemt fik sat Jabras earbuds rigtigt i ørerne, er jeg overrasket over, hvor halvbøvlet det er med disse 85t. Når det så er sagt, så lykkes det naturligvis efter nogle sekunders arbejde, så værre er det altså heller ikke. Og det er så også nu at jeg har lyst til at fremhæve lyksaligheder i Jabra Elite 85t. Lad os starte med opdateringen af disse earbuds. Sættet leveres nemlig i en praktisk lide boks, som samtidig er din ladestation, når du ikke har dem i ørerne. Boksen lader du op med det medfølgende kabel, men sådan en opladning holder pænt længe, og dermed er du næsten altid sikret opladet earbuds, når du putter dem i ørerne. App med stærke værktøjer Hvis du installerer Jabras app på din smartphone eller tablet, har du også adgang til en række værktøjer, hvor du kan finindstille lyden i dine ører. Nogen foretrækker en jazzet tilgang, mens andre er til en gedigen og fast bas. I appen bestemmer du, hvordan du foretrækker lyden i ørerne. Samtidg opdaterer du selve firmwaren i dine earbuds via eppen. Det betyder at hvis Jabra forbedrer funktionaliteten i Elite 85t, kan du opdatere dine earbuds via appen. Ret genialt. Jeg har brugt Jabra Elite 85t til telefonopkald. Nysgerrigt har jeg spurgt mine samtalevenner, hvordan min stemme går igennem, og her er der bred enighed om sublim kvalitet. Også når jeg samtaler i Guds fri natur, også selv om det blæser omkring mig. Dette skyldes de 6 indbyggede mikrofoner. Tre på hvert øre, to udvendige og én indvendig Jabra har naturligvis også bygget ANC ind i Elite 85t. ANC står for Advanced Noice Cancellation, og det er sådan en helt uundværlig praktisk anordning, hvor du kan slå al udenomsstøj fra. Dette er for eksempel vældig praktisk, hvis du rejser i tog eller fly, ogh hvor du hellere vil lytte til din musik end til naboens snak eller flyvemaskinens motorstøj. I Elite85t kan du selv justere hvor effektiv ANC’en skal være, og hvis du har det godt med at være en del af omgivelserne, aktiverer du ”Hear through” ved hjælp af et tryk på venstre earbud. Jeg er imponeret. Det virker fortrinligt. Jeg er på ja-holdet Næsten 2.000 kroner er mange penge for et sæt moderne ørepropper, men igen gentager jeg hvad jeg tidligere har nævnt: lyden er vigtig, og hvis mankan vænne sig til earbuds i stedet for traditionelle høretelefoner, er Jabra Elite 85t værd at kigge nærmere på. Personligt skal jeg bruge noget tid på at vænne mig til pasformen, men jeg er sikker på at det nok skal lykkes med tiden. Så med en velfungerende ANC, en superlækker opladerboks der klarer op til 25 timers ibrugtagning samt en smart app, der optimerer lydoplevelsen, er jeg på ja-hattens hold i denne sammenhæng. Lydoplevelsen ved disse earbuds er absolut værd at skrive hjem om. Earbuds’ne vil være tilgængelige i Titanium/Black fra november 2020 og Gold/Beige, Copper/Black og Grey fra januar 2021.
www.jabra.com/elite85t Indlægget
Bedre støjreduktion i Jabra Elite 85t blev først udgivet på
Nettips.dk.
Source:
https://nettips.dk/bedre-stoejreduktion ... elite-85t/